Ben je benieuwd hoe wij samenwerken met onze klanten om tot de beste resultaten te komen?
Lees hieronder het Ontwerpmijnwebwinkel - stappenplan.





1. Je hebt ons gevonden en hebt interesse in onze diensten.
Neem dan contact met ons op.


Via ons contactformulier, via omww.nl, via email of telefonisch op 085 303 53 98
We bespreken de mogelijkheden en we kijken of we elkaar aanvoelen.

We leggen uit hoe we te werk gaan en we vragen om een account aan te maken op OMWW.NL. Dit is ons online platform voor klanten waarin we alle communicatie en bestanden gemakkelijk met elkaar kunnen uitwisselen. Je kunt hier heel easy al je bestanden uploaden, downloaden (zoals foto's, schetsen, je logo, huisstijl elementen en andere zaken die
helpen bij het uitleggen van je wensen).

Met behulp van een vragenformulier over je bedrijf en de webwinkel vergaren we alle informatie die we nodig hebben over je bestaande
of nieuwe webwinkel. Het begin is gemaakt.


2. Alle gegevens zijn ingevuld


Nadat de gegevens zijn ingevuld bekijken wij ze en nemen we contact met je op om het een en ander te bespreken.
Mocht je nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op, of laat de vragen op omww.nl nog even open,
je kunt de gegevens te allen tijde aanvullen en wijzigen.

Let op: foto's mag je niet zomaar van Google afhalen in verband met Auteursrechten, wij raden je daarom aan om altijd te werken met Stockfoto's. (deze kunnen wij eventueel aanschaffen via onze accounts)
We kunnen niet garant staan voor de foto's die zijn aangeleverd of door ons als 'voorbeeld' worden gebruikt.

 

3. Pakket kiezen: S, M, L, XL of een strippenkaart?


Welk pakket past het beste bij je? Aan de hand van het ingevulde formulier op OMWW.NL en je wensen bepalen we samen met jou het pakket dat het beste bij je past. Is alles duidelijk? In overleg maken we een (digitale) opdrachtbevestiging die je in de mail krijgt.
Na (digitale) ondertekening hiervan is de opdracht officieel en plannen we de opdracht in (zie 4.). Werk aan de winkel!

 

4. Inplannen opdracht


De agenda's naast elkaar. Wat is je deadline en wat is voor beide partijen haalbaar? We overleggen samen wanneer het 'ontwerp voor Mijnwebwinkel' wordt opgeleverd en plannen de werkzaamheden in.

Geef je eigen gewenste deadline door, dan houden we hier rekening mee! Je hoeft overigens niet te wachten met het vullen van de webwinkel. Je kunt in de tussentijd namelijk zelf al aan de slag met het schrijven van teksten en het toevoegen van artikelen zodat je na volledige goedkeuring van het ontwerp direct online kunt!


5. Het ontwerpproces kan beginnen


Het belangrijkste van alles natuurlijk: de ontwerpen. Het spannendste van het hele proces is natuurlijk: “hoe gaat je webwinkel, je logo of de huisstijl eruit zien"?

Wanneer je onze referenties leest, zie je dat wij mééstal erg goed aanvoelen wat de wensen zijn van de klant en zitten we vaak in één keer in de goede richting. Dat is meestal erg positief.

We betrekken je als klant dan ook in het ontwerpproces. Je wordt op de hoogte gehouden van de verschillende stappen en bent in de gelegenheid om tussentijds feedback te geven op een ontwerp, om zo tot een perfect eindresultaat te komen.

Bij een XL pakket ontwerpen we eerst het logo, dan de huisstijl en als alles is goedgekeurd en je helemaal tevreden bent, starten we met de ontwerpen voor de webwinkel.



6. De laatste stap, de ontwerpen zijn goedgekeurd


De ontwerpen zijn goedgekeurd en klaar voor gebruik. We zijn er bijna! We kiezen samen een moment uit om de ontwerpen online te plaatsen. Bij bestaande Mijnwebwinkeliers is dit weleens van groot belang, omdat de webwinkel dan al open is en actieve bezoekers op de site heeft. Bij nieuwe webwinkels is het niet zo relevant.

We kiezen een geschikt moment en binnen 1 tot 2 uur herken je de oude of je nieuwe webwinkel niet meer terug! We brengen samen de mogelijkheden van het Mijnwebwinkel systeem tot een hoger level en blijven innoveren en verbeteren. Een combinatie van de juiste vormgeving, usability en een goed product, dat is wat zorgt voor online succes.

Onze taak is nadenken over de customer journey, de indeling, de juiste kleuren, buttons en afbeeldingen. De taak van jou als klant is zorgen dat de rest perfect is geregeld; Betalings providers, content, je productaanbod, etc. Wil je hier hulp bij? Laat het ons weten en we maken samen een stappenplan.

Als de webwinkel helemaal klaar is, front en back, kan de winkel 'geopend' worden!


7. De webshop is online, en nu?


De webshop is 'open' en staat online. De domeinnaam is geregistreerd, is de domeinnaam goed doordacht? Zouden mensen hierop zoeken bijvoorbeeld? De teksten (content, metatags, titels, beschrijvingen) staan overal goed, geen spelfouten, artikelen gevuld, de betalingsprovider is gekoppeld, Google Anaylytics geinstalleerd, je distributie is georganiseerd. Laat maar komen die bestellingen!

Om je webshop tot een succes te maken zul je er veel tijd in moeten steken. Adverteren, linkbuilding, kiezen voor de juiste communicatie kanalen en natuurlijk waarmaken wat je je bezoekers belooft! Kortom: het onderhouden van je webwinkel is heel belangrijk.

Content = King

Zorg voor goede en nieuwe content, iedere week en als je de tijd hebt, iedere dag. Houd een Blog bij, post nieuwsberichten op je site, zodat er steeds meer content over jouw product en bedrijf op het web verschijnt. Video's, audio en andere types content die je bezoekers aanspreken is heel belangrijk voor Google.

Heel veel SEO-experts hebben het alleen maar over de kleine techniekjes die je moet toepassen, maar het meest belangrijke van een website is natuurlijk de content.  Schrijf goede verhalen, met goede content waarvan de inhoud nieuwswaarde heeft. Schrijf voor je bezoeker, niet voor Google! Andere mensen moeten het gaan 'liken', 'retweeten'. Laat andere mensen over je product schrijven, dan heb je namelijk een extra 'offpage factor'.  Misschien is Facebook een goed kanaal voor je om interactie te creëren met (potentiële) klanten. Denk goed na over je internet strategie.

Jij bent de regisseur van jouw website!

Daarna kun je gaan nadenken over wat je 'offline' wilt gaan uitstralen. Wil je flyers door ons laten ontwerpen, actiekaartjes, een brochure, autobestickering, je Facebook pagina vernieuwen, een nieuwsbrief in elkaar laten zetten, of de overige pagina's van je webwinkel eens onder de loep laten nemen. Alles kan. Dit doen we in overleg nadat de webwinkel 'online' is.

Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden dan bekijken we samen wat we kunnen doen om het maximale uit je onderneming te halen.
 


 

© 2010 - 2024 Ontwerp Mijn Webwinkel - Een responsive webwinkel voor iedereen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel