FAQ pagina

Waarom is een FAQ pagina een must?


Een FAQ (Frequently Asked Questions) pagina, is een toevoeging voor uw webshop, maar waarom is dit nou eigenlijk zo belangrijk?

 

Een FAQ-pagina?

De meeste webshop eigenaren krijgen van bezoekers vaak vragen over hun producten of diensten, deze worden dan vaak beantwoord via de telefoon, of over de mail. Om zo voordelig mogelijk te blijven kun je een pagina aanmaken waarin je de meest gestelde vragen van de bezoekers beantwoord. (FAQ-pagina).

 

Waarom een FAQ-pagina?

  1. Het wekt vertrouwen

Als een FAQ pagina bruikbare antwoorden bevat, wekt dit vertrouwen op bij zowel de bestaande klanten, als de nieuwe bezoekers. Bezoekers waarderen dit stukje service

2. Google houdt van FAQ’s

Het is goed voor je SEO en je vindbaarheid! Belangrijk is om regelmatig te checken of je FAQ nog actueel of correct is.

3. Het showt expertise

Een FAQ op je webpagina laat zien dat je serieus bezig bent met je webshop en kennis van je diensten of producten hebt, het onderscheid je van concurrenten.

4. Het is efficient

Om te voorkomen dat je steeds dezelfde vraag krijgt via de mail of telefoon, is een FAQ pagina ideaal.

5. Je bespaart tijd

Doordat je klant eerder een bruikbaar antwoord vindt, ben jij minder tijd kwijt aan klantenservice.

 

Wat staat er op een FAQ pagina?

Begin met het aangeven waar de meeste vragen over gesteld zijn, dit heeft meestal betrekking op betalen, verzenden of levertijd. Werk vervolgens de antwoorden op deze vragen uit. Om te voorkomen dat de antwoorden te lang worden kun je altijd in subcategorieën werken.

Wat je kunt doen:

  • Verwerk de USP’s van je producten in je antwoorden
  • Link naar instructie video (voor bijvoorbeeld een product)
  • Haal aankoopbezwaren weg door deze te weerleggen in je antwoorden
  • Geef altijd nog een contact optie, mochten ze hun antwoord niet in de FAQ kunnen vinden
  • Als je per categorie veel vragen krijgt, kun je aparte FAQ-pagina’s hiervoor aanmaken

 

Wat je niet moet doen:

  • Het gebruik van vele vaktermen, dit is voor de klant vaak lastig te begrijpen
  • Het zelf verzinnen van commerciële FAQ’s om je zelf te onderscheiden van concurrenten
  • Categorieën die elkaar overlappen, zorg dat het duidelijk is wat je waar kan vinden.

 

Plaatsing FAQ-pagina

Het beste kun je een link van de  FAQ-pagina in de footer zetten (Dit is het gebruikelijke, dit verwachten klanten vaak dus ook). Ook is het aan te raden om een makkelijk vanuit de contact pagina te kunnen navigeren naar de FAQ-pagina, omdat daar de vraag van de klant kan worden beantwoordt.

 

 

 

© 2010 - 2018 Ontwerp Mijn Webwinkel - Een responsive webwinkel voor iedereen | sitemap | rss