Ontwerpmijnwebwinkel : Loppedbutik.nl


Lopped Butik, spreek je uit als Lop-put-boe-tiek is gespecialiseerd in Eikenhouten tafels en beton tafels op maat.
De eigenaresse Lianne Kooi heeft oog voor detail, een echte styliste dus. Ze houdt van lichte kleuren in huis
en dit zie je ook goed terug in de webshop.

Ons werd gevraagd het ontwerp van begin tot eind te ontwerpen inclusief de vervolgpagina's.
Het Scandinavische en het minimalistische hebben we meegenomen in het ontwerp
van de webwinkel. We hebben er voor gekozen de foto’s het werk te laten doen. Met deze prachtige foto’s
zijn ‘tierelantijntjes’ niet nodig om de bezoeker uit te nodigen te komen winkelen bij Lopped Butik.

De artikelen sluiten perfect aan bij de rust en het Scandinavische stijl die Lopped Butik graag wilde uitstralen.
 

De header van de webshop


In de header hebben we gekozen voor eenvoud. Zo min mogelijk kleur zodat het oog direct valt op de prachtige foto in de slideshow.



 

We hebben de header toegevoegd als logo waardoor de teksten op mobiel nog steeds leesbaar zijn en het logo niet te klein wordt. Door de USP's in de header is het voor de bezoeker direct duidelijk waar de webwinkel over gaat en wat je er kunt bestellen. De navigatie staat bij Lopped Butik links boven.
 

De slider / slideshow


Onder de USP's hebben we gekozen voor een slideshow van 1100 px breed. Dit zorgt ervoor dat de tekst in de slideshow op mobiel nog steeds leesbaar is. Omdat er in het ontwerp veel gebruik wordt gemaakt van grote foto's hebben we maar één afbeelding gebruikt in plaats van een bewegende slideshow. Dit hebben we bewust gedaan omdat we wilde voorkomen dat de webwinkel traag wordt. De overige foto's op de homepage dragen bij aan een sfeervol geheel.

Tip: Om de snelle laadtijd van je pagina te behouden kun je het beste kiezen voor maximaal 3 a 4 afbeeldingen in een slideshow. Mocht je er toch graag meerdere willen, kun je het beste de kwaliteit van de foto optimaliseren. Dit kun je doen via https://kraken.io/ doen. Lees meer

Het sfeerbeeld linkt door naar een van de belangrijkste categorieën: Maatwerk. Een grote heroimage of slideshow is natuurlijk heel mooi, maar het moet wel een functie hebben. Een goede en duidelijk CTA (call to action) zorgt ervoor dat er ook op geklikt wordt en het de bezoekers triggert meer te willen lezen over maatwerk.


Lees hier meer over de voor- en nadelen van een slideshow


De categorieën


De menuitems hebben we visueel uitgewerkt op de homepage. Natuurlijk kan een bezoeker via het menu navigeren, maar door ze nog een keer extra uit te lichten op de home helpt het de bezoeker snel te beslissen waar ze naar toe willen navigeren en of het aanbod aansluit bij hetgeen wat ze zoeken. Ook hier hebben we voor een duidelijke CTA kleur gekozen, namelijk zwart. Omdat deze kleur nergens anders terug komt valt deze dus ook extra op.

Tip: Plaats niet te veel categorieën op een homepage, je wilt niet dat je bezoeker 'Keuzestress' krijgt.

Tip: De categorieën hebben we twee keer zo groot toegevoegd en 50% verkleind in Mijnwebwinkel. Dit zorgt ervoor dat de afbeeldingen haar scherp getoond worden. Hou er wel rekening mee dat dit invloed kan hebben op de laadtijd van de pagina. In dit geval heeft dit geen invloed op de laadtijd van de homepage omdat de foto's erg licht zijn.





De footer


De footer straalt net als de header eenvoud uit. De CTA buttons in de footer krijgen dezelfde kleur als de zoeker, lichtgrijs dus. We hebben bewust voor lichte kleuren gekozen zodat de footer niet afleidt van hetgeen waar het om gaat: de visuele categorieën op de homepage.



 



Wil jij ook een nieuw ontwerp voor je webwinkel of een restyling? Neem dan contact met ons op!
 

© 2010 - 2024 Ontwerp Mijn Webwinkel - Een responsive webwinkel voor iedereen | sitemap | rss