ONTWERP MIJN WEBWINKEL RESTYLE: STAYATHOME.NL


Stay at home is een webwinkel met de nieuwste trends op woongebied en verkoopt de leukste meubels, verlichting en woonaccessoires.

Ontwerp mijn webwinkel heeft de webwinkel volledig gerestyled. Stay at home verzorgt zelf al het beeldmateriaal. Dit is aangeleverd door de leveranciers en dat kun je goed zien aan de kwaliteit. De foto's zijn professioneel en stralen precies datgene uit dat Stay at home uit wilt stralen. Wooninspiratie, kwaliteit, hippe producten en dat allemaal voor een zacht prijsje.

Stay at home had al een eigen logo in bezit en heeft voor het ontwerp van de homepage gekozen voor een L pakket om zo het maximale uit de ontwerpmogelijkheden te halen. Uiteraard is de webwinkel ook ontworpen in het responsive thema.


 

DE HEADER VAN EEN WEBSHOP


Op de homepage hebben we de belangrijkste elementen in de header verwerkt. Bezoekers scannen bij binnenkomst een webpagina als een letter F. Bij deze shop hebben we hier de belangrijkste punten dan ook geplaatst.

Het nummer van de klantenservice is duidelijk aanwezig, gevolgd door de USP's (unique selling points). Belangrijke punten zijn verzending (vooral gratis), levering en betaling.
Uiteraard mag een duidelijke navigatie niet ontbreken, evenals een zoekfunctie en de winkelwagen (spreekt voor zich). Wij plaatsen deze het liefst rechtsbovenin de webshop. Wij zijn van mening dat bezoekers dit gewend zijn, en dat het dus vanzelfsprekend is.


DE SLIDER / SLIDESHOW


Direct onder de header hebben we gekozen voor een aantrekkelijke Slideshow. Hierin hebben we de favoriete afbeeldingen van de huidige collectie verwerkt. Zorg dat je met je eerste slide de aantrek trekt en de attentie van een bezoeker vasthoudt.

Zorg voor een duidelijke CTA (call to action) zodat er geklikt wordt. Bij Stay at home hebben we dit gedaan met een Top 5 producten. Deze Top 5 kan de klant zelf makkelijk bijhouden. Dit is namelijk een pagina waaraan hij zelf producten linkt die het meest verkocht worden.
 


DE CATEGORIEËN


Ook de categorieën zijn goed en overzichtelijk weergegeven op de homepage. Natuurlijk kan een bezoeker via het topmenu navigeren en een categorie kiezen, maar door een gedeelte van het aanbod te tonen op de homepage van een webwinkel kan een bezoeker snel beslissen of het aanbod aansluit bij zijn of haar verwachtingen. Een afbeelding zegt immers meer dan een tekstlink. Tip: zet niet teveel categorieën op een homepage, je wilt niet dat je bezoeker "keuzestress" krijgt.
 


DE FOOTER


Onderaan de homepage heeft Ontwerp mijn webwinkel de footer ontworpen. Social media, een link naar het inschrijven van de nieuwsbrief, maar ook zeker het uitgebreide klantenservice menu mogen niet ontbreken en moeten op iedere pagina makkelijk te vinden zijn. Bezoekers vinden het fijn als er meerdere navigatiepunten op een site te vinden zijn, om zo gemakkelijk mogelijk door een site "te bladeren".


 

DE VERVOLGPAGINA'S


Niet alleen de vormgeving van een homepage van de webwinkel is belangrijk. Veelal komen bezoekers via Google, of via andere kanalen direct binnen op een productpagina. Of op een productoverzicht of andere 'vervolgpagina'.

Het is dus minstens net zo belangrijk om er voor te zorgen dat deze pagina's er ook netjes en verzorgd uitzien. Iedere pagina heeft een ander doel, houd hier rekening mee.

Je kunt kiezen voor een standaard opmaak. Bijvoorbeeld door de subcategorieën te tonen met automatische afbeeldingen die door het systeem worden gegenereerd. Maar je kunt deze pagina ook laten ontwerpen in dezelfde stijl als de homepage. Dit kun je allemaal realiseren door het aanschaffen van een strippenkaart.

Direct bij het pakket dat je afneemt, of later.
 



Buiten het gebruik van categorie afbeeldingen of een Slideshow met afbeeldingen is het ook belangrijk om goede content te plaatsen (teksten). Onthoud: schrijf voor je bezoeker, niet voor Google. Bezoekers zijn net als in een stenen winkel echte mensen, behandel ze ook zo.

Heb je een uitgebreide collectie dan is het ook een goed idee om op een pagina met categorieën direct een gedeelte, of zelfs heel de collectie te tonen als 'producten'. (Deze kun je ook kopiëren naar de categorie-overzichtpagina).

Niet iedere bezoeker wil namelijk al direct een specifieke categorie kiezen. Een webwinkel wordt ook vaak bezocht ter inspiratie en dan is een pagina waar de gehele collectie als producten onder elkaar staan een erg handig middel. Stuur je bezoeker door je eigen website. Ben creatief en maak het leuk voor iedereen die je webwinkel bezoekt!
 



Wil jij ook een nieuw ontwerp voor je webwinkel of een restyling? Neem dan contact met ons op!
 

Neem contact met ons op over een M pakket

© 2010 - 2017 Ontwerp Mijn Webwinkel - Een responsive webwinkel voor iedereen | sitemap | rss